La desena edició del Màster en Programes de Televisió d’Entreteniment organitzat per Gestmusic Endemol en col·laboració amb la Universitat Blanquerna/Ramon Llull de Barcelona, va acabar amb la celebració de la jornada de pitchings que van tenir lloc aquest dimarts i dimecres a la seu de SGAE a Barcelona.
Després d’uns quants mesos de formació, on els alumnes han rebut classes, han realitzat nombroses visites als platós de televisió per descobrir el funcionament intern dels programes d’entreteniment, han fet pràctiques a Gestmusic i a altres productores, ha arribat el moment de presentar els seus TFM davant d’un jurat d’experts que ha analitzat i avaluat cadascuna de les presentacions amb l’objectiu de descobrir formats interessants per
poder incorporar-los al catàleg Banijay. La taula del jurat l’han format Tinet Rubira i Ángel Custodio (Gestmusic), Mélanie Fernández (responsable de desenvolupament global a Banijay París), Yolanda Martín (Directora de continguts de Zeppelin) i José Casado (membre de l’equip de desenvolupament de nous formats de Shine Iberia).
Entre els 14 projectes presentats dimarts i dimecres hi ha hagut formats de gèneres molt diferents: realities, datings, factuals, quiz shows,… A més a més de presentar els seus projectes, els estudiants han lliurat un dossier de venda del seu format per optar a recorregut professional i han deixat a disposició del jurat una bíblia completa del projecte amb el desenvolupament complet tant dels aspectes de contingut, com de producció, tècnica i pressupost.
Gestmusic Training, l’àrea de Gestmusic creada per formar nous professionals al sector televisiu, compta amb deu edicions del màster en programes de televisió d’entreteniment i uns 200 projectes presentats pels alumnes. En aquest màster, l’únic a Espanya en què es prepara els alumnes en tècniques de creativitat específiques per al desenvolupament de formats d’entreteniment, el 90% d’alumnes aconsegueixen feina a les empreses del sector i molts d’ells formen part de l’equip de Gestmusic