
Aquest cap de setmana van tenir lloc les Jornades de Creativitat Gestmusic 2023 on destacats professionals creatius de la televisió van a ajudar a un grup de 12 joves amb el primer contacte amb la indústria de la televisió d’entreteniment. Aquests joves van ser escollits per l’equip de Gestmusic entre quasi 500 candidats de tot Espanya als que va demanar de fer un exercici on demostrar la seva capacitat per crear formats televisius frescos i innovadors.
Les jornades van començar amb una xerrada d’en Tinet Rubira, director de Gestmusic, retransmesa per streaming, per explicar quin talent jove busca la indústria de la televisió actualment: un talent que posi en pràctica una creativitat sense por del fracàs i no limitada encara pels condicionaments de la realitat del sector.
A continuació d’en Tinet Rubira, el mateix divendres, el taller “Creative explotion” d’Adán Bonet, exdirector, entre altres, de formats com Operación Triunfo i el dissabte al matí, Eva Mor, desenvolupadora de formats en productores com Lavinia, Warner o Minoria Absoluta i professora del taller de creativitat del Màster de TV de Gestmusic, va parlar sobre tres conceptes clau a l’hora de desenvolupar un format televisiu: la hibridació de gèneres, els elements icònics i la importància dels títols. Per acabar les jornades, Albert Vico, responsable de l’estratègia de xarxes a programes com OT, Zona Franca o Top Gamers Academy, va explicar com l’èxit d’un format pot venir donat per la línia creativa que marqui del departament digital.